در زیر به برخی از سیستم های آلفارومئو جهت ایمنی اشاره می کنیم
یکی از مزایای خودروهای امروزی داشتن سیستم ABS است بزرگترین مزیت این سیستم فرمان پذیری آن در هنگام سرخوردن است
یکی دیگر از مزایا سیستم esp است که سبب کنترل کشش و همچنین میزان چرخاندن فرمان را رصد میکند و در صورت تشخیص شتاب جانبی، وارد عمل میشود. مرسدس S-class و بامو سری7 و آلفارومئو از اولین خودروهایی هستند که به این سیستم تجهیز شدند.
یکی دیگر از مزایا سنسور باد تایر یا TMPS است که تعداد دور هر چرخ را محاسبه می کند.
یکی دیگر از مزایا ایربگهای جانبی یا SAS/SAB :خودرو آلفا رومئو دارای دو ایربگ جانبی در اطراف صندلی ها است. که در صورت بروز هر گونه اتفاقی باز شده و سرنسینان را از آسیب های احتمال دور می کند.
و....
تا قبل از سال 1990 میلادی سیستم abs در میان خودرو سازان طرفداری نداشت.و رانندگان به جهت قفل نشدن چرخ ها در سطوح لغزنده پدال ترمز را می فشردند و کنترل فرمان در آن لحظه از کنترل خارج می شد. اما بزرگترین مزیت ABS نیز همین فرمانپذیری خودرو در هنگام سرخوردن است. همچنین ABS در هر لحظه میتواند فشار ترمزها در هر چهار چرخ به صورت جداگانه تنظیم نمایند . بعد از سیستم abs سیستم ایمنی به نام کنترل پایداری به وجود آمد این سیستم در هر لحظه عملکرد سیستمABS ، کنترل کشش و همچنین میزان چرخاندن فرمان را رصد میکند و در صورت تشخیص شتاب جانبی، وارد عمل میشود. اولین خودرو هایی که به این سیستم مجهز شدند مرسدس S-class و بامو سری7 و آلفارومئو بود.
برای نگه داری رنگ بدنه خودرو خود حتما در فصل زمستان و علی الخصوص فصول بارندگی حتماخودرو خود را به خوبی بشویید. زیرا هنگامی که خودرو شما کثیف است رطوبت در نواحی کثیف جمع شده و باعث خوردگی میشود. اما شستن خودرو فصل سرد و گرم ندارد و شستن اصولی متعلق به هر دوره و فصلی است. بسیاری از مردم خودرویشان را با مایع ظرفشویی میشویند که باعث تخریب قطعات لاستیکی، پلاستیکی و رنگ میشود. دانستن این نکته ضروری است که مایع ظرفشویی برای پاک کردن چربی و روغن ساخته شده است و این مواد به راحتی واکس محافظ رنگ را لخته میکنند و رطوبت موجود در قطعات لاستیکی و پلاستیکی را از بین میبرند.
برای تمیز کردن تجهیزات داخلی آلفارومئو از جمله روکش صندلی و داشبور با توجه به مواد بکار رفته فقط از محلول های پایه آبی قلیایی ضعیف ویا محلول های مخصوص با برندهای معتبر و اصلی استفاده نمایید.
و در آخر اینکه جهت نظافت محفظه موتور آلفارومئو خود فقط از اسپری های مربوط به شستشوی موتور و آنهم به صورت خشک شویی استفاده نمایید وجهت جلوگیری از صدمات جدی به تجهیزات الکترونیکی موتور از شستشو با آب و یا واترجت های کارواش ها خودداری نمایید.
به عقیده کارشناسان خودرو شست شوی خودرو در فصول سرد سال به صورت دقیق و منظم لازم می باشد. چرا که عوامل محیطی در این فصل عامل مهمی در خرابی رنگ خودروها محسوب میشود. اگر خودرو به صورت منظم شسته نشود فضولات پرندگان و حشرات و همچنین نمک که در جاده ها و سطح شهر در معابر پاشیده می شود می تواند باعث ایجاد لکه و خوردگی در خودرو شود.
نکاتی که هنگام شست و شوی خودرو باید رعایت کرد
۱ برای شستوشوی خودرو ابتدا چرخها را بشویید وبقیه قسمتها را در مرحله بعد و با تعویض دستمال و ظرف آب شستوشو دهید چون غبارهای ترمز بسیار خورندهاند.
۲ مطمئن شوید خودرو خنک است. شست و شو راحتیالمقدور در سایه انجام دهید.سطح گرم خودرو باعث تبخیر سریع آب و باقی ماندن املاح موجود در آن روی رنگ میشود.
۳ پس از شستن چرخها، دستمال و آب را تعویض و شستن را از بالا به پایین آغاز کنید.
۴ در پایان، کل سطح خودرو را با آب بشویید و سپس آن را خشک کنید.
۵ برای خشک کردن از حولهای با الیاف ریز و متراکم استفاده کنید. آن را روی سطح پهن کنید و به سمت خود بکشید و پس از جمع کردن، آبگیری کنید. این روش، اثر مارپیچی را در سطح لایه شفاف کاهش میدهد.
۶ علاوهبر شست و شوی خودرو، توصیه میشود برای زدودن اکسید و حفظ براقیت، سالی یک یا دو مرتبه سطح لایه شفاف پولیش بخورد و بهمنظور حفاظت آن واکس زده شود .
7 برای تمیز کردن تجهیزات داخلی آلفارومئو از جمله روکش صندلی و داشبور با توجه به مواد بکار رفته فقط از محلول های پایه آبی قلیایی ضعیف ویا محلول های مخصوص با برندهای معتبر و اصلی استفاده نمایید .
8 و در آخر اینکه جهت نظافت محفظه موتور آلفارومئو خود فقط از اسپری های مربوط به شستشوی موتور و آنهم به صورت خشک شویی استفاده نمایید وجهت جلوگیری از صدمات جدی به تجهیزات الکترونیکی موتور از شستشو با آب و یا واترجت های کارواش ها خودداری نمایید.
1)ABS: این سیستم برای قفل نشدن چرخ ها در سطوح لغزنده استفاده مس شود بدون داشتن abs در قدیم خودرو ها ناچار به مدام ترمز گرفتن بودند. و در هنگام ترمز گرفتن تسلط به فرمان خودرو نداشتند. اما abs تمام این مشکلات را حل کرده است.
2) کنترل پایداری یا ESP :اولین خودروهایی که به این سیستم مجهز شدند مرسدس S-class و بامو سری7 و آلفارومئو ! این سیستم در هر لحظه عملکرد سیستمABS ، کنترل کشش و همچنین میزان چرخاندن فرمان را رصد میکند و در صورت تشخیص شتاب جانبی، وارد عمل میشود. از سال 2012 وجود ESP برای تمام خودروهای بازار ایالات متحده اجباری شد .
3)سنسور باد تایر یا TMPS: این سنسور تعداد دور هر چرخ را محاسبه می کند در این حالت چرخی که فشار تایر استانداردی نداشته باشد، سریعتر میچرخد و لو میرود.
4) ایربگهای جانبی یا SAS/SAB: این ایربگ ها یا کیسه های هوا هنگام تصادف و حوادث غیر مترقبه باز می شوند و مانع از آسیب دیدن فرد می شوند در خودرو آلفارومئو در دو طرف صندلی نصب هستند.
5) ایربگ پردهای : سال 1999 برای اولینبار ایربگ پردهای در ولوو S80 معرفی شد. ایربگ پردهای برای هر دو ردیف سرنشینان است و علاوهبر کاهش صدمات وارده از طرف بدنه، مهمترین کاربردش در امان نگهداشتن سرنشینان از شیشههای شکسته است. این ایربگها علاوه بر سنسور ضربه، به سنسور شتاب جانبی نیز مجهزند تا در هنگام واژگونی خودرو بلافاصله فعال شوند. داشتن ایربگ پردهای مانند ایربگ جانبی، برای خودروها الزامی نیست اما از ویژگی های خودروهای آلفارومئو نصب این نوع مدل ایربگ بر روی جولیتا و میتو میباشد .
6) زنونهای هوشمند: یکی از اصلی ترین مزیت های این خودرو می باشد که به صورت خودکار چراغ های ماشین روشن می شود و دید بهتر و بیشتری به ما می دهد. ضمنا با توجه به شزایط نور بالا و پایین را تنظیم می کند . همگی این آپشن ها در خودروهای آلفارومئو دیده می شود.
این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.
زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.
همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.
این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.
مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!
اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.