آلفارومئو ایران

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کلاچ  وظیفه انتقال نیروی تولیدی پیشرانه خودرو را بر عهده دارد. نوع گیربکس در جولیتا و میتو و 4C از نوع DCT یا دبل کلاچ است.  صفحه های این نوع کلاچ نیرو را از طریق اصطکاک منتقل کرده و با پس دادن حرارت تولیدی به هوای محیط، خود را خنک می‌کند. در خودروهای پیشرفته‌تر نظیر بسیاری از ابرخودروهای امروزی همچون آلفارومئو همین نوع سیستم کلاچ از دو دیسک و از جنس‌های متفاوت و قدرتمند‌تری چون سرامیک و یا فیبر‌کربن تشکیل می‌شود. در برخی از خودروهای دارای کاربری خاص نظیر خودروهای سنگین گاهی از سیستم خنک‌کاری روغنی برای خنک‌کردن کلاچ بهره می‌گیرند که در این صورت از آن با عنوان تک یا چند‌دیسکی روغنی یاد می‌شود.


  • آلفارومئو آلفارومئو