آلفارومئو ایران

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
به طور کلی صنعت خودروسازی از صنایعی است که روز به روز در حال پیشرفت می باشد و خود را با تکنولوژی روز دنیا هم جهت و همسو کرده است.
یکی از قطعات خودرو فرمان می باشد که این فرمان ها در ابتدا مکانیکی بودند و مشکلات زیادی از جمله سخت پیچاندن فرمان و لغزش در سرعت های بالا را داشتند.
بعد از فرمان های مکانیکی به جهت رفع مشکلات از فرمان های هیدرولیکی استفاده شد.
اما از انرژی خودرو استفاده زیادی می کرد و به خودی خود بخش مستقلی نبودند. این فرمان ها به دلیل اتصال به موتور خودرو، حتی زمانی که در طول رانندگی حرکتی انجام نمی‌دهند باز هم انرژی زیادی مصرف می‌کنند.
در نهایت فرمان های برقی اختراع شدند که این فرمان ها مجهز به یک موتور کوچک و مستقل هستند و مانند فرمان هیدرولیکی باعث افزایش مصرف انرژی نمی‌شوند. فرمان خودروی آلفارومئو از نوع برقی می باشد.


  • آلفارومئو آلفارومئو
  • ۰
  • ۰

1 . ترمز ضد قفل یا ABS:از این سیستم بهمنظور قفل نشدن چرخ ها در سطوح لغزنده استفاده می شود.

2. کنترل پایداری یا Esp:این سیستم، عملکرد سیستمABS ، کنترل کشش و همچنین میزان چرخاندن فرمان را رصد می‌کند و در صورت تشخیص شتاب جانبی، وارد عمل می‌شود.

3. سنسور باد تایر یا TMPS:تعداد دور هر چرخ را محاسبه می‌کنند و در این حالت چرخی که فشار تایر استانداردی نداشته باشد، سریع‌تر می‌چرخد و لو می‌رود.

4. ایربگ‌های جانبی یا SAS/SAB: ایربگ جانبی در بین صندلی های خودرو جاسازی می شود تا در صورت تصادف یا بروز هر مشکلی مانع از آسیب رسیدن به سرنشینان شود.

5. ایربگ پرده‌ای: مهم‌ترین کاربردش در امان نگه‌داشتن سرنشینان از شیشه‌های شکسته است.

6. زنون‌های هوشمند :اصلی‌ترین مزیت زنون نسبت به پروژکتور، درخشش بیشتر و روشن‌کردن محدوده دید بیشتر است.


 ایمنی خودروهای آلفارومئو

  • آلفارومئو آلفارومئو
  • ۰
  • ۰

یکی از اجزای مهم خودرو فرمان خودرو می باشد.

در ابتدای به وجود آمدن خودروها، فرمان ها مکانیکی بودند. فرمان مکانیکی به کمک دنده شانه‌ها و پینیون‌ها عمل می‌کرد.

یکی از مشکلاتی که این فرمان های مکانیکی داشتند سخت پیچاندن فرمان یا لغزش فرمان بود.

بعد از فرمان های مکانیکی به جهت ارتقاء، فرمان های هیدرولیک روی کار آمدند. این فرمان‌ها علاوه بر این که راحت می‌چرخید، کاهش خستگی راننده و همچنین افزایش ایمنی خودروها را نیز به همراه داشت .همچنین باعث مصرف انرژی 

بیشتر خودرو می شود.

این فرمان ها وابسته به موتور خودرو بودند و حتی زمانی که در حال حرکت نیستند نیز انرژی مصرف می کنند.

نوع دیگر از این فرمان ها فرمان الکتریکی هستند که  مزایای زیادی نسبت به فرمان هیدرولیکی دارد. از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:حذف پمپ هیدرولیک و چرخ، حذف شیرهای کنترل و لوله های رابط، حذف تسمه ما بین پمپ هیدرولیک و موتور اتومبیل، حذف جک هیدرولیک و روغن هیدرولیک و وزن کم نسبت به فرمان هیدرولیکی، تغییرات کمتر مکانیکی نسبت به فرمان هیدرولیک، فعالیت در زمان حرکت فرمان، کاهش حجم و اندازه نسبت به فرمان هیدرولیکی، مستقل بودن از موتور، طول عمر بیشتر، ایمنی بالاتر و مصرف کمتر انرژی. ضمن آنکه اگر زمانی فرمان الکتریکی دچار مشکل شده و عملکرد آن متوقف شود، به صورت خودکار می‌توان از فرمان مکانیکی استفاده کرد .


فرمان آلفارومئو

  • آلفارومئو آلفارومئو
  • ۰
  • ۰

یکی از سیستم های موجود در خودروی آلفارومئو ترمز ABS است. بدون ABS ، راننده‌ها مجبور بودند برای قفل‌نشدن چرخ‌ها در سطوح لغزنده، مدام پدال ترمز را فشار دهند.بزرگترین مزیت ABSهمان فرمان پذیری خودرو است.

یکی دیگر از سیستم های موجود کنترل پایداری یا ESP است که عملکرد ABS را چک می کند و در صورت تشخیص شتاب جانبی، وارد عمل می‌شود.

از دیگرسیستم ها سنسور باد تایر است که به آن سیستم TPMS نیز می گویند. این سیستم تعداد دور هر چرخ را محاسبه می کند.

در این حالت چرخی که فشار تایر استانداردی نداشته باشد، سریع‌تر می‌چرخد و لو می‌رود. تمامی این مزایا و امکانات در خودروی آلفارومئو وجود دارد.

 

alfaromeoiran.com

  • آلفارومئو آلفارومئو